TV2: Det har været et særdeles tilfredsstillende halvår

Højere reklameomsætning end ventet i årets første seks måneder får TV2 til at opjustere indtjeningsforventningerne til hele året. TV2's administrerende direktør, Merete Eldrup, betegner første halvår som »særdeles tilfredsstillende.«

Læs mere
Fold sammen

TV2 har i 1. halvår 2017 leveret »et historisk godt« resultat før finansielle poster på 172 mio. kr. Det er knap tre gange så meget som samme periode sidste år, da det tilsvarende resultat var på 63 mio. kr. Forbedringen skyldes højere omsætning samt lavere omkostninger til sportsrettigheder, fremgår det af TV-stationens halvårsrapport.

Den positive udvikling får TV 2 til at opjustere forventningerne til indtjeningen. Resultat før finansielle poster (EBIT) ventes for hele 2017 at lande i intervallet 225-275 mio. kr. mod tidligere ventet 200-250 mio. kr.

Halvårsregnskabet viser, at TV2's samlede omsætning er steget med knap fem procent de første seks måneder af 2017 til knap 1,4 mia. kr. Omsætningsfremgangen skyldes en stigning i både reklameomsætningen og i abonnementsomsætningen. Ifølge regnskabet er stigningen i abonnementsomsætningen især drevet af TV2 Play og TV2 Sport.

TV2's administrerende direktør, Merete Eldrup, er meget tilfreds med halvårsresultatet, som hun kalder »historisk godt.«

»Første halvår er særdeles tilfredsstillende finansielt, ikke mindst fordi det er lykkedes at skabe gode resultater i et marked, som er præget af opbrud og international konkurrence. Det er især glædeligt, at reklameomsætningen er steget mere end forventet, og at der fortsat er fremgang for den digitale forretning med vækst i antallet af brugere på både tv2.dk og TV2 Play,« siger hun.

Hun tilføjer, at på tværs af TV2' s digitale aktiviteter, når Tv-stationen langt over én million danskere dagligt.

TV 2-familien opnåede i de første seks måneder af 2017 en seerandel blandt alle danskere på 36,8 procent. Det er på niveau med 2016. Det fremgår også, at på TV2' s hovedkanal faldt seerandelen med ét procentpoint til 23,9 procent i målgruppen 20-60-årige, mens der er betydelig fremgang i seerandele til TV2 News, TV2 Sport og TV2 Fri.