TV2 Charlie til kamp mod DR

Det bliver seniorkanalen TV2 Charlie der skal vinde andele til den hårdt ramte TV-familie.

Foto: Søren Bidstrup
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Mens TV 2-hovedkanalen mister seere i rivende fart, går det støt frem for TV 2 Charlie, og det er også her, der fortsat ligger mest uudnyttet potentiale.

Det siger programdirektør Palle Strøm til Mediawatch og afslører at kanalen der er målrettet det grå guld bliver den kanal i TV 2 porteføljen, der vil blive udsat for mest produktudvikling op til næste år.

”Vi er i gang med en større nytænkning af programstrategierne for alle TV 2-kanaler før foråret 2011, men særlig på Charlie ser vi et seerpotentiale for voksne, der vil tage en aften fri for krigen i Afghanistan og problemerne i danske samfund. Det kan de på Charlie, hvor de møder god gedigen underholding, lidt som Otto Leisner lavede det,” siger han.

Palle Strøm oplyser, at TV 2 Charlie vil få flere programressourcer i 2011, dog uden at det rammer hovedkanalen. Det vil gøre kanalen endnu mere tiltrækkende for målgruppen, men han vil ikke ud med nærmere detaljer.

Han forudser, at TV 2 Charlie i 2011 kan øge sin markedsandel ved at hente en del seere fra DR1 og DR2.