TV-stjerne gjorde reklame for Microsoft fra sin iPad

Uheldig promovering af Microsofts nye tavlecomputer, Surface.

Oprah Winfrey Fold sammen
Læs mere
Foto: MARIO ANZUONI
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

TV-stjernen Oprah Winfreys forsøg på at skabe større opmærksomhed om softwaregiganten Microsofts nye tavlecomputer, Surface, er kommet uheldigt fra start.

Oprah Winfrey brugte netværkstjenesten Twitter til at berette, hvordan hun bare elsker Surface, som Microsoft sendte på markedet 26. oktober sammen med sit nye styresystem Windows 8. Faktisk havde Oprah Winfrey, ifølge eget udsagn, allerede købt 12 Surface-tavlecomputere som julegaver.

Det ville givetvis have givet salget af Surface god vind i sejlene, hvis ikke lige en opmærksom internetbruger noterede sig, hvad der stod i forlængelse af datoen for, hvornår TV-stjernen gav verden besked om sin nye, store kærlighed.

Her kunne man nemlig læse: »Via Twitter for iPad«.

Og at gøre reklame for Microsofts produkter fra konkurrenten Apples iPad er måske ikke den bedste reklame.

»Surface-reklamer, nu bragt til dig via iPad,« som nettjenesten The Next Web konstaterer.

Surface er Microsofts første egen tavlecomputer med en skærm på omkring 10 tommer. Den kan ikke købes i Danmark men koster i USA fra 499 dollars. Den skal være med til at udbrede Windows 8, som er designet til både at skulle bruges på traditionelle stationære og bærbare PCer og på tavle-PCer. Dertil kommer mobilstyresystemet Windows Phone 8, som spiller tæt sammen med Windows 8. De to har samme design med farvede, interaktive fliser.