TV-pris til Carlsberg-reklame

TV 2 Zulus AFP-program, Zulu BFF blev lørdag aften hædret for “Best Branded Format” ved The International Format Awards. Program-serien, der er i udviklet i samarbejde med Nordisk Film TV, Hello Monday og Carlsberg, er inspireret af ét af bryggeriets tidligere reklameuniverser.

Læs mere
Fold sammen

AFP-programmet Zulu BFF (Best Friends Forever), der er inspireret af én af Carlsbergs tidligere kampagner har endnu engang vakt international opsigt.

I weekenden blev den Carlsberg-finansierede program-serie således hædret med en pris for “Best Branded Format” ved The International Format Awards, som blev afholdt under årets MIPTV-messe i Cannes, skriver Markedsføring.

Dermed følger prisen op på successen ved FWA (Favourite Website Awards) i december måned, hvor programmets 2nd screen-app, der er udviklet i samarbejde med Hello Monday, vandt prisen i kategorien ”Mobile of the Day”.

Og på den hjemlige front, blev det for nyligt til DDA-pris i Experimental-kategorien, ligesom kampagnen er nomineret to gange til næste uges DIA-prisuddeling.

- Vi har haft et helt fantastisk år på ZULU, hvor vi har trodset alle dommedagstrusler om, at unge ikke ikke gider flow-tv - og hvor vi har samtidig har slået rekorder på både flow-tv og video on demand. Og da vores målsætning er at være digital first-mover, er denne pris en fantastisk krone på værket, som vi er utrolig stolte over, siger TV 2 Zulus kanalchef, Sune Roland Jensen og betegner Zulu BFF som er et sandt kærlighedsbarn mellem Carlsberg, Hello Monday og TV 2 Zulu.

Program-serien blev oprindeligt udtænkt af Nordisk Film TV, der havde bidt mærke i en Carlsberg-reklame, der blev udviklet af belgiske bureau Duval Guillaume.

Reklamen handlede om en fyr, der var kommet i en skrækkelig knibe og hvor en skjult kamera-joke skulle demonstrere, hvor langt venner ville gå for at hjælpe hinanden.

Nordisk Film foreslog TV 2 at producere en programserie omkring venskabs-temaet, og TV 2 henvendte sig til Carlsberg, som straks var med på ideen og tilmed har bakket programserien op af en massiv marketingindsats.