Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
For krisen har nemlig især fjernet annonceomsætning fra TV-markedet, der har oplevet det største fald i 20 år. Og det til trods for, at TV-seeningen med et dagligt gennemsnit på 200 minutter aldrig har været højere.
Så stationen prøver at ruske op i deres produkt for at revitalisere hele markedet, når de i dag offentliggør deres reklamepriser og betingelser for 2010.
Ny virkelighed, nye målgrupper
Flemming Rasmussen, der er koncerndirektør for salg og marketing i TV 2, må også erkende, at der blæser nye vinde på markedet.
"Den nye virkelighed er kommet for at blive, og derfor har vi sat fokus på fornyelse og produktudvikling, effekt og kvalitet og sidst, men ikke mindst, at der skal være attraktive produkter til rådighed for alle annoncører i alle perioder hen over året. Ingen skal risikere at gå forgæves i TV 2s kommercielle mediesupermarked," udtaler han i en pressemeddelelse.
Blandt nyskabelserne er indførelsen af tre nye målgrupper, ”personer 20-40 år”, ”personer 20-60 år” og ”personer 40-60 år”, mens den brede målgruppe ”personer 21-50” udgår.
Derudover introducerer TV-giganten en auktionsmodel på reklamemarkedet, hvilket ifølge Flemming Rasmussen er en førstegangsforeteelse her hjemme.
"På Zulu sætter vi alle reklamer på auktion. Det er ikke set før i Danmark, og i det taget er der meget få medier ud over Google, som udbyder reklamer på auktion," siger han til Børsen.