TV 2 Radio

Med en lytterandel på 6 pct. af lytterne mellem 21 og 50 år, er der forsat lang vej til den oprindelige målsætning på 15 pct.

Foto: Keld Navntoft
Siden opstarten i februar har TV 2 Radio været et problembarn for TV 2, bedst symboliseret ved den nu fyrede radiodirektør, Jens Rohde, der i flere omgange har blevet sat i rette af TV 2s ledelse for sin politiske indblanding.

Da den tidligere politiske ordfører for Venstre var aktivt medvirkende i Ekstra Bladets historie om, at Socialdemokraternes andenmand, Henrik Sass Larsens, havde lækket oplysninger til netop Venstre under den forrige valgkamp, blev Rohde fyret. I første omgang overtog programchef Suzanne Molls hans stilling midlertidigt, men i sidste uge offentliggjorde TV 2- ledelsen, at man ikke genbesætter stillingen i første omgang.

Reklameindtægterne for TV 2 Radio var budgetteret til 40 mio. kr. i 2007, men det er man ifølge TV 2-ledelsen langt fra at indfri. TV 2s nye direktør Merete Eldrup vil ved udgangen af første kvartal 2008 afgøre TV 2 Radios fremtid. Uanset hvad, bliver det afgørende for radioens overlevelse, at man formår at løfte lytterandelen.