TV 2 inviterer til reklamefest

Danmarks største kommercielle tv-station, TV 2, fejrer de 25 år med et fødselsdagsshow, hvor tv-reklamer på flere måder spiller en hovedrolle.

TV2 fejrer 25 års reklamer. Billedet ovenfor er fra en af de første reklamer på TV2, hvor Tele Danmark reklamerer for deres "tryk-selv"-service. Mona Jørgensen går i dette tilfælde desværre glip af en milliongevinst, fordi hun glipper et telefonopkald, da hun ikke abonnerer på "Banke-på"-tjenesten. Fold sammen
Læs mere
Foto: UKENDT
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Det er 25 år siden, at TV 2 kom bragende ind på den danske tv-scene, og det skal naturligvis fejres, hvilket bl.a. sker i form af et fødselsdagsshow, som får allestedsnærværende Lars Hjortshøj som vært.

Showet optages onsdag den 2. oktober og sendes lørdag den 5. oktober. Samtidig afprøver TV 2 en helt ny måde at afvikle reklameblokken på.

- 25 år med TV 2 er også en fejring af 25 år med reklamer på landsdækkende tv, og det skal fejres med en helt ny måde at bruge reklameblokken på som helt håndgribeligt kan komme seerne til gode på selve aftenen. TV 2 stiller blokken til rådighed for de annoncører, der gerne vil lege med, og håber, at rigtig mange danskere også vil spille med. Som noget helt nyt kan seerne nemlig vinde de produkter, der reklameres for i denne særlige reklameblok, lyder det fra salgsdirektør i TV 2 Reklamesalg, Peter Olafsson, i en pressemeddelelse.

De bedste reklamer hyldes

Seerne kan altså – via en SMS-konkurrence – vinde alt det, de ser i reklameblokken, og fødselsdagsshowet vil desuden kigge tilbage på de 25 år med reklamer på TV 2.

Det bliver dermed til gensyn med nogle af de legendariske reklamefilm, -slogans og -sange, som danskerne har sunget med på gennem årene.

Konceptet for den særlige reklameblok går ud på, at hver annoncør leverer en præmie eller et gavekort til en værdi af mindst 25.000 kr.

TV 2 betaler præmieafgiften, og blokken udbydes til en fast pris, dvs. TV 2 betaler også buddet. Der er plads til otte annoncører.