Trygs topchef Morten Hübbe giver svar på tiltale

Tryg Forsikring ligger i bunden i EPSIs undersøgelse af kundernes tilfredshed med deres forsikringsselskab. Trygs adm. direktør, Morten Hübbe, kommenterer undersøgelsen.

Foto: Jeppe Bjørn Vejlø. Det er lykkedes for Trygs administrerende direktør, Morten Hübbe, at gøre Tryg til en pengemaskine, men kundetilfredsheden er i bund.
Læs mere
Fold sammen

Har Tryg negligeret kundeservice/sparet for meget for at tækkes aktionærerne?

»Vores kundetilfredshed er uændret, men når vi ser, at flere af vores konkurrenter har øget deres kundetilfredshed, så får det os blot til at rulle ærmerne op og arbejde endnu mere målrettet på at få de mest tilfredse kunder blandt de store selskaber.«

Har de seneste års prisstigninger været for voldsomme, er det dem, der rammer nu?

»Nu har vi lige haft en storm for en uge siden, og netop vejrskader har været en af hovedårsagerne til de prisstigninger, vi har gennemført i 2011 og 2012. Som vi har sagt tidligere i år, anser vi det for et overstået kapitel med generelle prisstigninger. Langt de fleste kunder har oplevet meget beskedne prisstigninger i 2013, hvor målet primært er at holde trit med inflationen.«

Hvad gør Trygs ledelse for at imødegå det skrantende image og komme kunderne i møde?

»Undersøgelsen peger på et uændret image (-0,1), og i 2013 kan vi konstatere, at vores kundeloyalitet er stigende i Erhverv Danmark, Erhverv Norge og Privat Norge. I Privat Danmark ser vi et beskedent fald, og det er nok en konsekvens af de prisstigninger, der er gennemført. Vi har i 2013 introduceret en række nye produkter og nye kundekoncepter, som skal styrke vores kundetilfredshed og konkurrenceevne. Vi ser allerede nu, at vores nye produkter er godt modtaget.«

Tryg ejes som bekendt af Tryg Fonden, der repræsenterer kunderne. Har Tryg opbakning herfra til prisstigninger og forringelser i kundetilfredshedheden?

»Undersøgelsen viser, at vores kundetilfredshed er uændret, kun overgået af Topdanmark blandt de store selskaber, og når det lykkes for nogle af vores konkurrenter at øge tilfredsheden, så får det os blot til at arbejde endnu mere fokuseret med at vinde pladsen tilbage som det af de store selskaber med den højeste kundetilfredshed.«