Tryg: Investering i iværksættere skal give os forspring

Danmarks største forsikringsselskab, Tryg, vil med en investering i iværksættere slå konkurrenterne på innovation.

Direktør for TRYG, Morten Hubbe. Fold sammen
Læs mere
Foto: Jeppe Bjørn Vejlø

Nytænkning inden for digitale løsninger er ifølge topchef Morten Hübbe især et område, hvor forsikringsgiganten gerne vil stå stærkere i fremtiden.

Det skriver Dagbladet Børsen.

Tryg har sammen med i alt 10 andre forsikringsselskaber, heriblandt tyske Allianz og italienske UnipolSai, skudt 4,5 mio. kr. ind i iværksætterprojektet Startupbootcamp Insurance, der har til formål at hjælpe iværksættere til at få adgang til netværk og sparring.

- At have så god som muligt adgang til folk, der kan tænke nyt, kan forhåbentlig give os de bedste kort på hånden. Og gerne bedre kort end vores konkurrenter, siger koncernchef i Tryg, Morten Hübbe, til Børsen.

I det tre år lange iværksætterprojekt, der mandag var i Danmark, kommer Tryg til, gennem den såkaldte Fast Track-tur, at lytte til i alt 300 virksomheder, der skal pitche deres idéer foran investorerne. Og forsikringsgiganten har tænkt sig at følge turen tæt.

- Vores erfaring er allerede, at jo tættere, vi følger for eksempel de her Fast Track-arrangementer, jo mere udbytte vil vi få af det, for det giver en bedre føling med virksomhederne, siger Michael Juhler-Nøttrup, seniorforretningsudvikler i Tryg til Børsen.