Trecifrede milliardinvesteringer i nye film og serier til streamingkrig i 2022

De hidtil største satsninger på dyre egenproduktioner kommer midt i bekymringen for, at det bliver sværere at tiltrække nye seere, og at der ikke er guld for enden af regnbuen. Til gengæld er der udsigt til en syndflod af nye programmer også for danskerne, som nu har færre streamingabonnementer end før.

Walt Disney-koncernen investerer i 2022 i alt 151 milliarder kroner i nye film og tv-serier for at holde på sit streamingpublikum og skaffe flere seere. Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix

Kampen om at skaffe nye seere og holde på de nuværende er nu så hård, at otte af verdens største streamingtjenester i 2022 vil bruge lige over 755 milliarder kroner på nyt indhold.

Det viser beregninger, som den britiske finansavis Financial Times har foretaget på baggrund af udmeldinger fra streamingselskaberne og rapporter fra analytikere, der følger markederne tæt.