Topsil indgår aftale med kunde i dyr reklamationssag

Den nye aftale betyder, at det køb, som kunden minimum havde forpligtet sig til at købe i den oprindelige kontrakt, nu bliver fordelt over to år i stedet for et enkelt år.

Foto: Liselotte Sabroe. virksomheden Topsil laver silicium
Læs mere
Fold sammen

Topsil har indgået en aftale om at genoptage leverancen af siliciumskiver med en utilfreds kunde, der havde fået leveret skiver, der ikke var af god nok kvalitet.

Det oplyser Topsil i en meddelelse til fondsbørsen tirsdag eftermiddag.

Den nye aftale betyder, at det køb, som kunden minimum havde forpligtet sig til at købe i den oprindelige kontrakt, nu bliver fordelt over to år i stedet for et enkelt år.

Sagen med den pågældende kunde betød, at Topsil i juli måtte nedjustere sine forventninger til årets regnskab. Det var også tydeligt at læse ud af regnskabet for tredje kvartal.

Meddelelsen fra Topsil blev modtaget pænt blandt handlerne fondsbørsen i København. Topsil-aktien nåede således at stige 6,3 pct. til 0,49 kr., inden børsen lukkede tirsdag eftermiddag kl. 17.

Topsil forventer igen at levere siliciumskiver til kunden i første del af året.