Topchefer mangler SoMe-viden

Mange topledere vil gerne i gang med SoMe, men det kniber med konkret viden. Derfor sender den digitale rådgiver Astrid Haug i dag en ny, kort bog på gaden, der skal være med til at klæde dem bedre på.

Læs mere
Fold sammen

”Jo længere oppe, man befinder sig i en organisation, jo mindre konkret viden har man oftest om sociale medier.”

Ordene stammer fra den digitale rådgiver Astrid Haug, som i dag sender Lederens GPS til sociale medier på gaden som single (e-bog, ePub-format), skriver Markedsføring.dk.

Astrid Haug er bl.a. også formand for Dansk Kommunikationsforening samt den ene halvdel af programmet Haug&Elberth på TV 2 News.

Når Astrid Haug besøger virksomheder og organisationer, er det oftest topledere, direktioner og bestyrelser, der befinder sig længst væk fra den virkelighed, hvor man bruger sociale medier.

Chefen vil gerne, men...

- Samtidig er det sådan, at når direktøren siger: Nu skal vi i gang med at bruge sociale medier strategisk, så rykker det for alvor. Direktørens fokus på sociale medier bliver en katalysator for forandringer i organisationen, hvad angår silotænkning, samarbejde, markedsføring, bedre produkter og kundeservice samt en mere kommunikerende ledelse, lyder det fra Astrid Haug i en pressemeddelelse i forbindelse med udgivelsen.

Mange topledere vil faktisk gerne vide mere om sociale medier, men tøver over for at gå i gang, oplever Astrid Haug i sit daglige virke.

Lidt gode råd

Derfor har hun skrevet bogen, der skal klæde ledere på med viden og konkret hjælp, når de skal i gang.

Astrid Haugs fire trin i Lederens GPS til sociale medier præsenterer de områder, som topchefen skal vide noget om: Formål, færdigheder, medarbejdere og kunder, før hun/han går i gang.

E-bogen skal få lederen til at reflektere over de gode grunde til at være til stede på de sociale medier og giver konkret viden om og eksempler på, hvad man kan gøre, hvad man skal holde sig fra, og hvad andre har gjort.

Og ikke mindst: Den skal give lederen nogle værktøjer til at udstikke sin egen retning inden for sin og virksomhedens brug af sociale medier.