Topchefen sætter sit hold: TDC ændrer struktur og rokerer i ledelsen

TDC ændrer struktur i Danmark, hvor der fremover skal være tre detailforretningsenheder.

Foto: Liselotte Sabroe. Pernille Erenbjerg blev udnævnt som adm. direktør for TDC i august i år. Nu rokerer hun rundt i sin ledelse.
Læs mere
Fold sammen

Den nuværende forretningsenhed Consumer splittes i to nye forretningsenheder med navnene Online Brands og Households Brands og vil sammen med TDC Erhverv udgøre de tre enheder.

Online Brands får ansvaret for mobilselskaberne Telmore og Fullrate, herunder Fullrate Erhverv. Desuden vil filmudlejningstjenesten Blockbuster få plads i forretningsenheden. Household Brands får ansvaret for TDC Privat og kabeltjenesten Yousee.

- Hovedformålet med den nye organisation er at bringe TDC tættere på sine kunder og at muliggøre, at TDC kan udvikle og levere produkt- og servicetilbud til sine kunder på hurtigere vis baseret på en forenklet driftsmodel, forklarer telekoncernen i en meddelelse.

Forretningsenheden Channels, der omfatter call centre og onlinecentre, opløses, og hver af de tre danske detailforretninger får deres egne tilsvarende funktioner, oplyser TDC, der som følge af ændringerne også kan annoncere ledelsesændringer.

Ny direktør for Online Brands samt konstitueret direktør for Household Brands bliver Michael Moyell Juul. Han har siden 2013 været medlem af Consumers ledelsesgruppe. Som led i udnævnelsen bliver Michael Moyell Juul tillige medlem af TDC's koncernledelse, Corporate Management Team.

TDC opretter tillige en ny stilling som Group Chief Customer Officer, CCO, der får ansvaret for den overordnede ansvar for kundeoplevelsen i TDC samt for Juridisk Afdeling, Public Affairs, CSR og kommunikation. Jens Aaløse, der i dag er koncerndirektør for Channels, er udnævnt til den post.

Endelig får Louise Knauer, der i dag har titel af Chief Strategy Officer, ny titel af Head of Group Strategy & Portfolio Management og medlem af TDC A/S' Corporate Management Team.

Hun vil få ansvar for at sikre en stærk kommerciel styring og forretningsudvikling samt for at skabe synergier på tværs af forretningsenheder og lande. En række funktioner, der i dag ligger i de enkelte forretningsenheder, samles derfor i Group Strategy, oplyser TDC.

Ændringerne træder i kraft fra og med 1. januar, og betegnes som første led i TDC's plan for de kommende år.