Toms stopper reklame for vodka-shots

Alkoholreklamenævnet mener, at en reklame for Ga-Jol vodkashots forbinder alkohol med social succes. Toms stopper derfor nu kampagnen.

Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

"Rigtige venner kan ikke købes for penge" - men ifølge en reklamekampagne for alkoholdrikken Ga-Jol shots, kan de til gengæld købes for shots.

Et budskab som dette kan tolkes forkert, mener Alkoholreklamenævnet. De har tidligere på året meddelt Toms, at det kan misforstås, så forbrugeren forbinder indtagelsen af alkohol med social succes og forbedring.

Toms skriver nu i en pressemeddelelse, at det langt fra har været deres hensigt med reklamekampagnen.

"Det har aldrig været meningen at foretage den kobling, som Alkoholreklamenævnet peger på. Men da nævnet har tilkendegivet, at budskabet i reklamen måske kan misforstås, har vi valgt at stoppe kampagnen," skriver Jesper Møller, direktør i Toms Gruppen i pressemeddelelsen.

Reklamerne viser gamle ordsprog som "Gammel kærlighed ruster ikke" og "Uden mad og drikke dur helten ikke", som Toms har ændret til for eksempel "Gammel kærlighed ruster ikke - hvis du lægger den i sprit". Det var meningen, at kampagnen skulle fortsætte her til efteråret.

Produktet er vodkashots til voksne, som markedsføres og produceres på licens af United Drinks A/S.