Toms puster nyt liv i Hundeprutter

Facebook-kampagne skal genskabe stemningen fra slut-80erne.

Foto: ALLAN LUNDGREN

”Rådne Fisk”, ”Kloakslam” og ”Hundeprutter” er tilbage, og danskerne har tilsyneladende ikke glemt de søde sager, som så dagens lys tilbage sidst i 80’erne, skriver Markedsføring.dk.

– Der har faktisk alle år været efterspørgsel på bolsjerne, og vi kan se, at ratings og slikhitlister fortsat har ”Rådne Fisk” og ”Kloakslam” højt placeret på deres ranglister. Så derfor har vi valgt at relancere seks varianter og se, om der fortsat er bid i BonBon-brandet, lyder det fra brand director Mike Dranov fra Toms Gruppen, der siden 2001 har ejet rettighederne til BonBon-slikket.

BonBon-bolsjerne vil blive relanceret i det originale design. Samtidig får BonBon-fans ”syn for sagen”, når de på Facebook får mulighed for at finde på et navn og herefter får en professionel tegner til lave et fiktivt BonBon-design i stil med de originale designs.

Toms vil desuden forsøge at holde fast i betegnelsen ”verdens sjoveste slik”. I en analyse foretaget blandt mere end 1.000 danskere, vurderer hele 40 procent, at ”Hundeprutter” er det absolut sjoveste navn, efterfulgt af ”Kloakslam”. I bunden ligger ”Andemad”.

Udover hvilket navn, der er det sjoveste, ved danskerne også, hvad de helst ser svigermor blive udsat for, og hvad svigerfar vil grine mest af.

– Vi har i forbindelse med relanceringen bedt danskerne tage stilling til en række BonBon-dilemmaer, som samtidigt bliver omdrejningspunkt for hele vores kampagne. Vi ved eksempelvis, at flest danskere synes, at svigermor skal udsættes for "Rådne fisk" og færrest en "Losseplads", fortæller Mike Dranov.

Og spørger man derimod, hvad svigerfar vil grine mest af, tegner der et andet billede. Her vurderer danskerne, at svigerfar vil grine mest af, hvis svigermor skulle blive ramt af "Mågeklatter".