To hundefilm storhitter på nettet

En reklamefilm for Purina-dyrefoder er nærmest eksploderet på nettet. Også en anden hundefilm får en del opmærksomhed lige nu. Se begge film her.

Læs mere
Fold sammen

Dyrefoder-brandet Purina gjorde sig tidligere på året bemærket i Super Bowl-reklamesammenhæng med en film for Friskies kattemad.

Nu er Purina igen reklame-aktuel - og igen sammen med Buzzfeed - med en film for hundemads-brandet Puppy Chow, skriver Markedsføring.dk.

Og ja: Enhver ved, at dyr med pels er et hit i reklamefilmsammenhæng, men denne film om en hundeejer og han nye hvalp har nærmest fået nettet til at eksplodere, siden den dukkede op for en god uges tid siden.

Den er ifølge Viral Video Charts delt over 2,3 mio. gange siden da, hvilket er stort set samme antal delinger, som Budweisers voldsomt populære Super Bowl-film ”Lost Dog” fra januar. I tilgift er den ifølge samme site set over 60 mio. gange på diverse platforme på nettet.

Ud over filmen har Purina også oprettet et nyt, næsten magasinagtigt, website ”Puppyhood”, som giver gode råd til hvalpeejere om gåture, pasning, adfærd, træning osv.

- Et brand skal jo ikke bare være et produkt. Det, vi byder ind med her, er brugbar viden, ekspertise og merværdi, siger Marcus Fong, der er brand manager, digital communications, hos Purina til digiday.com.

En true story

Hundemads-reklamen er dog en hel del mere ”brandet” end en syv minutter lang og meget rørende film, der også skaber stor opmærksomhed på nettet lige nu, skriver Markedsføring.dk.

Det drejer sig om ”Denali” - en beretning om fotografen Ben Moon og hans hund, der har givet navn til filmen.

Historien handler om, hvordan de to - fotografen og hans hund - har hjulpet hinanden gennem livet: Først gennem en svær sygdomsperiode for Ben Moons vedkommende, og nu, gennem hans trofaste, firbenede følgesvends sidste tid.

Filmen er ikke som sådan en reklame, men den er finansieret af en række outdoor- og sports-brands: herunder Patagonia, Ruffwear og Snow Peak.

Se de to film her.

Purina

Denali