To år efter start: Nu skal dansk online-vaskeri til England

Efter to år, en millioninvestering samt en stor pose penge i et tv-program er en dansk vaskeri-startup på vej til det engelske marked.

De tre drenge bag den online vaskeservice, Washa. Efter millioninvestering fra Berendsen og et håndtryk på 1,5 millioner kroner fra Christian Stadil og Jesper Buch satser drengene på det engelske marked. Fold sammen
Læs mere

I en travl hverdag kan det være svært at presse tid til vasketøj ind i et fyldt skema. Dén erkendelse fik Karim Ben M’Barek, Jannick Christensen og Max Børglum Stripp til at starte virksomheden Washa - en online vaskeservice, som renser, vasker og leverer vasketøj. Nu planlægger drengene at komme ind på det engelske marked.

»Det er helt vildt, at vi på to år allerede er tæt på at kunne åbne op i Storbritannien. Forhåbentlig bliver det en succes, som kan føre til, at vi om nogle år er de største på onlinetøjvask i Europa,« siger Karim M’ Barek, stifter og ejer af Washa, i en pressemeddelelse.

De engelske planer kommer i kølvandet på den pose penge, Washa fik i efteråret 2015 af Hummel-ejer Christian Stadil og Just-Eat-stifter Jesper Buch, i DR’s tv-program ”Løvens Hule”. 1,5 millioner kroner skød de i vaskeri-drengene.

Det var Berendsen, som for alvor satte vaskeri-eventyret i gang. I sommeren 2014 investerede virksomheden nemlig et millionbeløb i Washa. Og Karim M' Berek tilskriver også teksttilservicevirksomheden en del af æren for Washas succes.

»Investeringen fra en så stor spiller som Berendsen var et kæmpe skulderklap, og det gav os for alvor kapacitet til at kunne øge kundetilstrømningen, og så fik vi kapital til at udvikle vores online-platform til at blive endnu mere brugervenlig,« siger Karim M’Barek i en pressemeddelelse.

Siden virksomhedens start har Washa vasket, renset og leveret 100 ton vasketøj til kunderne. De har nu knap 20 ansatte.