Tivoli bygger nyt hotel

København får et nyt hotel. Tivoli og Arp-Hansen Group forventer at være klar i 2016 med et nyt 12-etagers hotel ved siden af det nuværende Tivoli Hotel.

Foto: Marie Hald. Siden 2010 har Tivoli Hotel haft besøg af 1 million mennesker, og det får Tivoli til at bygge endnu et hotel.
Læs mere
Fold sammen
Tivoli og Arp-Hansen Hotel Group bygger nu et nyt hotel ved siden af det eksisterende Tivoli Hotel på Kalvebod Brygge i København.

Hotellet forventes at stå klar i 2016. Det får 288 værelser og 25 møde- og konferencerum og kommer til at koste et trecifret millionbeløb. 

Tivolis direktør, Lars Liebst, siger i en pressemeddelelse, at man i en del år målrettet har arbejdet med at udvide forretningsområdet inden for turisme. Og byggeriet er en del af det arbejde.

»Et Tivoli Hotel mere i familieklassen, der samtidig tilgodeser forretningssegmentet, ligger flot i forlængelse af vores strategi om at gøre Tivoli til en helårsforretning,« siger Lars Liebst.Tivoli og Arp-Hansen Hotel Group indgik i 2008 et strategisk samarbejde omkring Arp-Hansen Hotel Groups Tivoli Hotel. I 2010 bød Tivoli Hotel de første gæster velkommen, og i dag har 1 million mennesker besøgt hotellet.

Med det nye hotel realiseres den oprindelige plan for det samlede kongres- og hotelområde på Kalvebod Brygge, der ud over Tivoli Hotel & Congress Center også indbefatter 510 værelser på lavprishotellet Wakeup Copenhagen. Kongreskomplekset vil efter udvidelsen samlet tilbyde 1210 værelser.

Den samlede hotelkapacitet for Tivoli Hotel kommer med det nye hotel op på 700 værelser og mødefaciliteter, der kan rumme 6000 gæster.



Ifølge Lars Bernhard Jørgensen, direktør for Wonderful Copenhagen, er det vigtigt for Københavns internationale konkurrenceevne, at byen hele tiden fornyer sig. 

»Til trods for den globale krise, har vi oplevet en markant fremgang i antallet af hotelgæster i København i de senere år, og det kan delvis forklares ved, at vi i samme periode har fået mange nye hoteller og konferencefaciliteter, som vi har markedsført og solgt internationalt,« siger han og fortsætter:

»Tivolis og Arp-Hansens unikke partnerskab, og deres nye hotelprojekt, styrker turisme- og mødeproduktet i indre by, og investeringen ligger godt i tråd med Wonderful Copenhagens vækststrategi for de kommende år.«