Time Warner indgår aftale med Snapchat for millionbeløb

Den amerikanske mediegigant Time Warner har indgået en aftale med det sociale medie Snapchat til en værdi på 100 mio. dollar (667 mio. kr.).

Time Warner: Stan Honda  Snap Inc: Justin Lane Fold sammen
Læs mere

Det skriver Wall Street Journal.

Aftalen mellem Time Warner og Snap, som ejer det sociale medie Snapchat, går ud på, at Time Warners selskaber vil skabe omkring ti originale shows om året med en længde på mellem tre og fem minutter. Yderligere vil HBO, der ejes af Time Warner, udvikle serier til appen på sigt.

De to parter vil ifølge Wall Street Journal dele reklameindtægterne ligeligt.

Time Warner vil med samarbejdet prøve at nå unge mobile seere mellem 18 og 24, der ifølge Imran Khan, der er chefstrateg for Snap, i højere grad bruger mobile tjenester sammenlignet med traditionelle tv-tjenester.

- Disse forbrugere repræsenterer en stor mulighed for os, da de er sværere at nå på de traditionelle medier og ofte er meget eftertragtede i reklamebranchen, siger Imran Khan til Wall Street Journal.

Medieselskaber søger i højere grad mod nye løsninger for at nå de unge seere, som følger tendensen om at skære traditionelle betalingskanaler fra. Derfor har Snapchat allerede indgået lignende aftaler - som den med Time Warner - med blandt andet firmaer som Comcast Corps NBCUniversal og CBS Corp.

Det sociale medie satser på at sende tre shows om dagen før udgangen af året.