Tiger går i offensiven efter skuffende vækst

Tiger-butikkerne kæmper med en lav vækst, og det får nu koncernen til at kaste sig ud i en ny offensiv.

Lennart Lajboschitz, stifteren af Tiger-kæderne. Fold sammen
Læs mere
Foto: NIELS AHLMANN OLESEN

Selskabet bag de populære Tiger-butikker, Flying Tiger Copenhagen, kaster sig nu ud i en anderledes offensiv i et forsøg på sparke til en stagneret vækst.

Godt nok kunne Tiger notere sig et løft på 44 pct. i omsætningen sidste år, men det var primært et resultat af mange nye butikker. Væksten i de eksisterende butikker var beskedne 0,3 pct, og det får nu kæden i et hidtil uset PR-offensiv.

I et interview med Børsen fortæller global marketingsdirektør, Klaus Wemmer, at man vil kaste et etcifret millionbeløb efter en række reklamer, der skal på TV, radio, busser og tog. Det skal ske i et forsøg på at kapre andele af et marked, hvor konkurrencen er blevet skærpet af Søstrene Grene og Normal, mens direktøren også peger på 7-Eleven og Netto som konkurrenter.

Tigers PR-kampagner har hidtil begrænset sig til de sociale medier, men her kommer man ikke bredt nok ud, erkender Klaus Wemmer.

»Der er ingen tvivl om, at for et år siden troede man, at hvis man bare var på Facebook og Instagram, så var det fint. Men du rammer stort set kun de mennesker, der allerede har valgt dig. Du får alle ambassadørene, men vi får ikke skabt kontakt til alle dem, der ikke er ambassadører,« siger Klaus Wemmer, der tiltrådte tidligere på året.

De nye reklamer vil blive lanceret før jul på de forskellige platforme i et forsøg på at booste julehandlen.