Tiger åbner butik nummer 500 i hippe Notting Hill

Den danske butikskæde Tiger slår dørene op i den attraktive bydel Notting Hill i London. Dermed åbner den danske kæde butik nummer 500 og er nu til stede i 25 lande verden over.

Foto: Claus Bech Andersen. I weekenden slog Tiger dørene op for butik nummer 500, og der var ifølge Tigers joint venture partner i Storbritannien, Philip Bier, kø på åbningsdagen.
Læs mere
Fold sammen

Der er masser af ting og sager at købe på gademarkedet i Londons populære bydel Notting Hill, men nu får besøgende og beboere også mulighed for at gå på jagt i den danske butik Tiger.

I weekenden slog Tiger dørene op for butik nummer 500, og der var ifølge Tigers joint venture partner i Storbritannien, Philip Bier, kø på åbningsdagen.

»Mit team og jeg har glædet os helt vildt til at åbne butik lige netop i Notting Hill, som er indbegrebet af sofistikeret shopping i London. Dansk design er enormt populært i England,« udtaler Philip Bier i en pressemeddelelse.

Philip Bier har stået for udrulningen af Tiger på det britiske marked og åbnede den første Tiger-butik der i 2005. Siden er det blevet til over 50 butikker, som primært ligger i og omkring hovedstaden. Tiger Retail UK Ltd. er et joint venture mellem Zebra A/S og Managing Director Philip Bier ejer 50 procent af Tiger Retail UK Ltd.

Vækst har været det altoverskyggende omdrejningspunkt, siden kapitalfonden EQT købte 70 procent af Tiger-kæden. Gennem de seneste år har kæden åbnet to-tre butikker om ugen, og i dag er Tiger til stede i 25 lande verden over. Tidligere på året åbnede Tiger sin første butik i USA, da kæden slog sig ned på Manhattan i storbyen New York.

Ifølge Tigers administrerende direktør, franske Xavier Vidal, vidner åbningen af butik nummer 500 om »en solid strategi.«

»Åbningen af butikken i Notting Hill er en vigtig milepæl i Tigers udvikling,« udtaler han.

Tiger beskæftiger over 500 medarbejdere i London og Sydøstengland, og efter ti år med Tiger i Sydengland har Philip Bier et indgående kendskab til markedet, og han mener, der fortsat er et stort potentiale for, at Tiger kan vokse der.

»De britiske kunder er meget begejstrede for Tiger og det finurlige, uhøjtidelige danske design, der kan røre og overraske,« udtaler han.

Tiger åbnede sin første butik i 1995 i København. Selskabets omsætning steg i 2014 med 44 procent til 2.464 millioner kroner mod 1.711 millioner kroner i 2013.

Udover Europa er Japan et vigtigt marked for kæden.