Telmores direktør forlader TDC

Den overraskende satsning, der skulle hente »et sekscifret antal kunder« til TDCs lavprismobilselskab, har haft svære kår, og nu skifter Telmore direktør.

Jens Grønlund Nielsen overtager direktørstolen i det TDC-ejede mobilselskab Telmore, hvor Rasmus Busk har siddet de seneste halvandet år. Foto: TDC
Læs mere
Fold sammen

Det TDC-ejede lavprisselskab Telmore skifter direktør.

Rasmus Busk har efter kun halvandet år på posten forladt Telmore for et nyt job, og det bliver den hidtidige kommercielle chef, den 31-årige Jens Grønlund Nielsen, der nu skal afløse ham på posten og kæmpe for at få Telmore tilbage i frontlinien.

Det var Telmore, som i sin tid var først i verden til at indføre tank-op-selvbetjening via Internet, og som førte an og indledte den mobilpriskrig, som siden kun er blevet værre uden udsigt til at stoppe.

TDC købte i januar 2004 Telmore for 229 millioner kroner og førte det videre som lavprisselskab. Den rolle har det TDC-ejede Fullrate siden overtaget, mens TDC har udviklet Telmore til et rent mobilselskab for dem, der også gerne vil lidt mere.

Gennembruddet udeblev

For et år siden lancerede Telmore så det, som TDC håbede ville blive det store gennembrud tilbage, nemlig at man for 100 kroner ekstra om måneden oven i abonnementet fik adgang til en række film- og TV-serietjenester, digitale magasiner og meget mere gennem Telmore Play. Udmeldingen fik telemarkedet til at ryste, fordi Telmore-direktør Rasmus Busk samtidig talte om at hente »et sekscifret antal kunder frem mod 2015«.

Det skete imidlertid slet ikke, og nu har Rasmus Busk forladt det selskab, som han selv var blandt de allerførste kunder i.

Jens Grønlund Nielsen, som nu tager over, er ifølge koncerndirektør for TDCs privatkundeforretning, Johan Kirstein Brammer, valgt blandt både interne og eksterne kandidater. Han er uddannet cand. merc. i strategi og organisation og har tidligere blandt andet arbejdet otte år i Berlingske Medie, hvor han de seneste to år sad med ansvaret for salg af abonnementer på tværs af alle produkter og salgskanaler. Siden foråret 2013 har Jens Grønlund Nielsen haft ansvaret for salgsudvikling, strategi og produkt- og forretningsudvikling i Telmore.