Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Oplysningen om oprettelsesgebyret fremgik, når man bestilte abonnementet, men Telmore havde ikke oplyst om det i markedsføringen.
Det var i strid med markedsføringsloven, og selskabet blev derfor sammen med 7 andre selskaber anmeldt til politiet. Sagen er altså nu afsluttet med, at Telmore betaler en bøde på 100.000 kr.
"Jeg er glad for, at Telmore har erkendt forholdet samt rettet deres markedsføring, da det er med til at sikre gennemsigtigheden på markedet og gøre det nemmere for forbrugerne at sammenligne priser", udtaler forbrugerombudsmand Henrik Øe.
Bødestørrelsen
Bødens størrelse er fastsat på baggrund af størrelsen af markedsføringsomkostningerne. Derudover er der bl.a. taget hensyn til, at Telmore rettede ind umiddelbart efter Forbrugerombudsmandens første henvendelse, og at det kun var i forhold til Telmores bredbåndsprodukter og ikke de øvrige telefoniprodukter, at der var problemer.Desuden blev det tillagt vægt, at Telmore ikke tidligere har modtaget indskærpelser fra Forbrugerombudsmanden.