Telia truer Telmore med erstatningskrav

Telmore hapser dagligt mellem 150-200 nye Telia-kunder efter negativ Telia-omtale i medierne. I nyhed på Telmores website byder Telmore alle Telia-kunder velkommen, hvilket har fået Telia til at true med erstatningskrav.

Foto: Torben Christensen
I løbet af sommerferien indførte Telia gebyr for at modtage SMS-kvittering samtidig med, at de også satte PBS-gebyret op. Det fik Telia ørene i maskinen for og blev kritiseret for at lancere prisstigninger, mens langt de fleste var væk på sommerferie.

150-200 nye kunder dagligt
Det har blandt andet betydet, at Telmore for tiden får mellem 150-200 nye kunder, der alle kommer fra Telia, oplyser Telmore til Mobil. Derfor lagde Telmore en nyhed ud på deres hjemmeside i fredags, hvor de bød Telia-kunder velkommen.

Telia truer med erstatningskrav
Det faldt ikke i god jord hos Telia, der anmodede Telmore om at fjerne nyheden. I et brev dateret 3. august 2009 beder Telia Telmore om at fjerne nyheden straks, og at Telia forbeholder sig retten til at gøre et erstatningskrav gældende mod selskabet.

Det afviser Telmore dog at gøre med den begrundelse, at ”nyheden efter Telmores opfattelse kun indeholder faktuelle oplysninger”.

”Klodset af Telia”
-Det er lidt klodset af Telia, at de sender et anbefalet brev til os frem for at tage telefonen og sige hej som kollegaer i branchen, uddyber Telmores pressechef Michael Koch til Mobil.

- Vores budskab er det samme: Vi byder alle vores nye kunder velkomne - også Telia-kunder, siger Michael Koch.

Telia: Ingen kommentar
Telias kommunikationschef, Felicia Jackson, har ingen kommentarer til, hvad erstatningskravet går ud på. Den eneste kommentar er:-Vi kommenterer ikke på andres måde at føre forretning på.