Opdateret

Telia mister 2.000 mobilkunder på coronapresset telemarked

Danmarks fjerdestørste teleselskab har mistet både omsætning og indtjening i julekvartalet, hvor det har været svært at servicere kunderne på grund af lukkede butikker.

Coronaepidemien har gjort alles afhængighed af gode forbindelser – mobile som faste – klart for enhver. Men de mange restriktioner og begrænsninger har alligevel presset teleselskabernes omsætning i Danmark. Telia er Danmarks fjerdestørste teleselskab og nummer to, som nu kan gøre 2020 op. Telia

Telia, som er Danmarks fjerdestørste teleselskab, har op til jul mistet 2.000 mobilkunder men vinder til gengæld flere aftaler, hvor udstyr kobles på mobilnettet i en tid, hvor coronakrisen fortsat presser telebranchen med mange lukkede butikker.

Telia har i oktober-december omsat for 700 millioner kroner mod 746 mio. kr. for et år siden fraregnet eksternt salg af bl.a. mobiltelefoner og ender med et driftsresultat (EBITDA) på 194 mio. kr. mod 207 mio. kr. i 4. kvartal 2019, viser regnskabet, der kom fredag morgen. Den samlede omsætning ligger på 1.003 mio. kr.