Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Fejlen, der kun gik ud over Telias kunder i Sverige, skete da selskabets IT-medarbejdere arbejdede på serveren i nat. Det var især kunder i områderne Östra Svealand og Gotland, som fik stillet mobiltelefonens ur to timer tilbage. De kunder, som bruger telefonen som vækkeur, kom derfor for sent på arbejde eller til toget.
Fejlen ramte tilsyneladende især ejere af en iPhone.
- Klokken otte slukkede vi for signalet, så der nu ikke sendes noget signal i de berørte områder. Kunderne må derfor stille tiden på mobiltelefonerne manuelt for at få den rette tid, siger Hans G. Larsson, informationsansvarlig ved Telia i Sverige.
På forskellige hjemmesider kunne man tirsdag morgen læse historier om Telia-kunder, som kom for sent på arbejde eller til et fly. Men kunderne skal dog ikke forvente, at Telia vil kompensere for eventuelle tab, oplyser Hans G. Larsson.