Telia får eksklusivaftale med Merlin

Aftale. Telia og Merlin har indgået en eksklusivaftale. Dermed skal Merlin indenfor telefoni, kun vil sælge Telias produkter og abonnementer.

Med eksklusivaftale forsøger Telia at styrke sin position på detailmarkedet. For aftale som den svenske koncern har indgået med Merlin betyder, at forbrugerne fremover vil have adgang til Telia produkter i 48 Merlinbutikker samt Telias egne 56 butikker.

Samarbejdet med Merlin sker ud fra Telias ønske om en klar tilstedeværelse i lokalområdet og i forbrugernes bevidsthed.

- Vi har en klar ambition om at blive mere tilgængelige i lokalområdet og markere os tydeligere i detailledet. Med opkøbet af 29 af Telekædens butikker før jul og nu med eksklusivitetsaftalen med Merlin går vi på under en måned fra 27 til 104 butikker, der kun sælger Telias telefoniprodukter, siger Jesper Brøckner, adm. direktør i Telia.

Strategi om vækstFor Merlin betyder aftalen, at inden for telefoni vil kæden kun sælge Telias produkter og abonnementer. Ifølge Merlin er det en del af en større strategi om øget vækst.

- Merlin har en aggressiv vækststrategi på det danske marked, og med Telias velkendte produkter og et øget produktsortiment i butikken, har vi en bedre mulighed for at tiltrække flere forbrugere til vores butikker og dermed øge salget i hele landet, fortæller Ingvaldur Thor Einarsson, adm. direktør i Merlin.

Merlin har solgt Telias produkter i en årrække, men fra d. 1. januar 2007, når aftalen træder i kraft, fokuseres der 100 procent på Telias produktportefølje indenfor abonnementer og services.