Telia afviste Bibob blankt

Telia fik præsenteret lavprisselskabet Bibob og blev tilbudt at være med. Men Telia sagde nej.

”Der skal være noget til begge parter i sådan en aftale, og det kunne jeg ikke se, at der var,” siger Jesper Brøckner, adm. direktør i Telia.

Telia fik en meget kedelig rolle under første priskrig, hvor kunderne valgte Telia for at få en billig mobiltelefon, men derefter straks skiftede til et andet lavprisselskab.

”Det sker ikke igen. Vi kan matche de priser, der er i markedet i dag,” siger Jesper Brøckner.

Selv om Telia på koncernplan har en strategi om at tiltrække små teleselskaber som såkaldte serviceprovidere - altså selskaber, der bruger store teleselskabers mobilnet, men som selv står for kunderne.

Teleanalytiker John Strand fra Strand Consult er forbløffet over reaktionerne i mobilbranchen.

”Vi ser nu selskaber som M1 og Unotel, der sætter prisen ned for at matche Bibob, inden Bibob har fået sin første kunde,” siger han med henvisning til, at M1 og Unotel har fjernet opkaldsafgiften.

Bibobs samtaler skal i stedet transporteres over Sonofons mobilnet.