Tele2 kommer stærkt ud af kvartalet med medgang i Sverige og Baltikum

Det svenske teleselskab Tele2 opnåede i tredje kvartal bedre lønsomhed som følge af stærk vækst i selskabets indtægter fra mobiltjenester og sæsoneffekter. Men teleselskabet venter, at dets omkostninger til markedsføring vil stige senere på året.

Pressebillede: Tele2 4G Hemmarouter.
Læs mere
Fold sammen

Det er især i hjemlandet Sverige, men også i Baltikum, at Tele2 er kommet stærkt igennem kvartalet.

Tele2's salg i tredje kvartal endte på 6,96 mia. svenske kr., hvilket overgik analytikernes forventninger, som ifølge en rundspørge foretaget af Bloomberg lød på 6,87 mia. svenske kr. Omsætningen fra mobile tjeneste hos slutbrugerne steg samtidig med 6 pct. i forhold til tilsvarende periode sidste år.

Selskabet præsterede desuden en stærk driftsindtjening i Sverige på baggrund af blandt andet et vedvarende fokus på kapitalisering af data, en positiv indvirkning fra roaming hen over sommeren.

Samlet kunne Tele2 notere en driftsindtjening (EBITDA)på 1,56 mia. svenske kr. i kvartalet mod ventede 1,30 mia. svenske kr.

Samtidig fortsatte indtægterne fra mobiltjenester i de baltiske lande med at vokse.