TDCs fastnetkunder taler mere med ny takst

Kunderne taler mere, men får mindre regning.

Foto: unknown
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

TDCs fastnetkunder talte i oktober 3,2 millioner minutter mere i telefon end på en normal måned. Det tilskriver selskabet nye priser, hvor man kan tale så længe man vil for en krone pr. samtale.

"Jeg er glad for at kunderne har forstået de nye samtalepriser, da der jo er tale om en ret omfattende ændring i konceptet for fastnettelefonen", siger Jesper Theill Eriksen, koncerndirektør for TDCs privatforretning.



Han mener at kunderne er glade og giver sig tid til længere samtaler med hinanden. På trods af de 3,2 millioner ekstra talte minutter, så har TDCs kunder i alt sparet 300.000 kroner i oktober på regningen.
"Langt de fleste af vores kunder har fået en lavere fastnetregning allerede efter den første måned med de nye priser", siger Jesper Theill Eriksen.

Han venter endnu større besparelser for kunderne i december, da samtaler i julemåneden typisk varer længere tid end normalt.

/ritzau/