TDC vil tjene på pakkeløsninger

En pakke med Internet, telefon og TV bliver årets nøgle til at skaffe flere kunder til Danmarks største teleselskab.

TDC vil i 2009 levere hele pakker til sine kunder. Foto: Colourbox
Læs mere
Fold sammen
»Værsågod - en pakke med bredbånd, telefoni og TV. Venlig hilsen TDC.«

Danmarks største teleselskab ruster sig til en massiv kampagne, der skal sikre, at kunderne bliver i butikken, samt trække nye kunder til.

Metoden er at sælge de tre vigtigste produkter - Internet-forbindelse, telefon og TV - som en samlet pakke, i fagsproget kaldet »triple play«.

»Den overordnede plan regner vi med er på plads i begyndelsen af det nye år, og vi glæder os allerede til at dele den med dig,« lyder løftet fra TDCs koncernchef siden november, Henrik Poulsen, i den seneste udgave af TDCs medarbejderblad, Aspekt, skriver Morgenavisen Jyllands-Posten.

Priserne kendes endnu ikke

Afgørende for succesen bliver, om priserne i kundernes øjne er de rigtige. For TDCs konkurrenter - norske Telenor, der ejer Sonofon, CBB Mobil, Cybercity og Canal Digital, samt svenske Telia, der ejer Debitel og Telia Stofa - går også ind for pakkeløsninger, så kunderne får det hele leveret fra samme selskab.

TDC mister som alle teleselskaber i verden masser af kunder, som ikke længere gider at have en fastnettelefon. Fastnettelefoni har i årtier været hovedindtægtsåren for teleselskaberne, der derfor kæmper for at finde nye indtægtsmuligheder. I Danmark er TDC det største mobilselskab og ligeledes den største Internet-leverandør.