TDC: Vi har fyret for mange

Klager over manglende telefonforbindelser vælter ind hos TDC, og det store selskab indrømmer nu, at man har fyret for mange teknikere, skriver JydskeVestkysten fredag.

Allerede sidste sommer steg ventetiden på fejlretning markant, og TDC overholder ikke de krav, som IT- og Telestyrelsen stiller.

"Vi tilpasser løbende arbejdskraften til det, vi tror, vi har brug for, men i forhold til fejl, der kræver gravearbejde, har vi fejlvurderet," erkender kundeservicedirektør Peter Lang Nielsen. Hos Dansk Metal vurderer Leif Hartmann, formand for telefonteknikere, at der mangler omkring 200 teknikere, hvis kunderne skal have deres telefonforbindelse repareret til tiden.

En af de utilfredse kunder er Heinrich Steffens fra Sønderborg, som må vente halvanden måned på at få koblet sin telefon til.Over for IT- og Telestyrelsen undskylder TDC sig med de store mængder regn og den megen byggeaktivitet, som ofte går ud over kabler.

Det er force majeure, mener teleselskabet, og det lyder plausibelt, mener kontorchef Peter Hindsberger, IT-og Telestyrelsen, som indtil videre ikke har fundet anledning til at gribe ind.Hos TDC har Peter Lang Nielsen ikke noget bestemt bud på, hvornår de lange ventetider er overstået, og TDC igen lever op til de offentlige krav.