TDC har flere initiativer på tegnebrættet

Som ny bookmaker og med købet af Blockbuster bevæger TDC sig ind på nye forretningsområder i forlængelse af koncernens kerneforretning. Og flere initiativer er på vej fra et nyoprettet vækstteam i TDC.

TDCs koncernchef Carsten Dilling Fold sammen
Læs mere
Foto: Jeppe Bøje Nielsen
TDCs kerneforretninger såsom telefoni og tv er under stort pres, og derfor søger koncernen efter nye forretningsområder. I januar købte TDC Blockbuster-brandet og nu har koncernen købt en licens til det lukrative spillemarked på nettet.


Begge initiativer kommer fra et nyoprettet vækstteam i TDC, der netop har til opgave at finde nye forretningsområder i forlængelse af kerneforretningerne, fortæller koncernchef Carsten Dilling.

»Vi har en kerneforretning, hvor priserne er under pres. Det er vældig konkurrencepræget, og der kommer flere og flere udbydere. Vi har en vis bredde på vores forretning, hvor vi har fordelen af, at vi kan sætte mange forskellige ting sammen. Derfor har vi lavet et vækstteam, som er vores strukturerede måde at skabe innovation i vores forretning. Det er der, vi prøver at identificere nye forretningsmuligheder. Og som et resultat har man jo lige for nylig set, at vi købte Blockbuster-brandet for at lave transaktionsbaseret video-on-demand. Betting-initiativet er det andet store initiativ, der kommer fra dette nye team i TDC,« siger han.

Og der er flere initiativer på tegnebrættet, lover Carsten Dilling.

»Vi regner med, at vi laver en 4-5 stykker i år, hvor vi indtil videre har taget initiativet med Blockbuster og nu Betting-delen. Og i og med at vi kun er to måneder inde i året, så er jeg godt tilfreds med det momentum, vi har lige nu. Vi kan nok ikke holde den kadence hele året med at komme med en ny ting hver måned,« siger han.

Det er dog væsentligt for TDC, at der er kort vej fra idé til handling. Således har TDC blot lige fået sin spillelicens på plads, men regner med både at offentliggøre og lancere TDCs nye online spil allerede i denne uge.

»Vækstteamet, hvor vi har sat koncernens 15 mest vækstorienterede direktører ind, begynder nu at skubbe ideer ud i markedet. Her har vi noget, hvor man over de næste uger vil se, at vi kan træde meget hårdt an, så det bliver meget hurtige lanceringer. Fra vi løfter sløret for den strategiske vej, til vi lancerer det, taler vi om noget, der gerne må være blot timer eller dage,« siger Carsten Dilling.