TDC går ind på det norske mobilmarked

TDC vil nu også til at tjene penge på mobiltelefoni til norske privatforbrugere. TDC's norske datterselskab, Get, har således indgået en aftale om at leje sig ind på Telias mobilnet.

Foto: Torkil Adsersen. TDC. (Foto: Jeppe Bøje Nielsen/Scanpix 2013)
Læs mere
Fold sammen

Det oplyser Get, der hidtil primært har solgt bredbånd, tv og fastnettelefoni i en pressemeddelelse tirsdag.

Planerne om det norske mobilmarked blev offentliggjort i januar, hvor TDC præsenterede sin nye strategi for de næste tre år, og de er altså nu ført ud i livet.

Det norske selskab når ud til 1,3 mio. potentielle mobilkunder, og heraf har knap 60 pct. ifølge Get sagt, at de vil være positive i forhold til en mobilløsning fra det norske selskab.

Det svarer til omkring 800.000 potentielle kunder. Målsætningen fra TDC lyder på, at 13 pct. - svarende til knap hver ottende husstand - i 2018 skal have en mobilløsning gennem Get.

Ifølge det norske selskab ønsker syv ud af ti kunder at samle bredbånd, tv og mobiltelefoni hos en leverandør, og det er Get ifølge selskabet selv det første til at kunne tilbyde.

»Mobil fra Get er udviklet sammen med vores moderselskab, TDC, som er det førende mobilselskab i Danmark. Med TDC's infrastruktur og mobilkompetencer har vi et godt udgangspunkt for at positionere os som et spændende mobilselskab i Norge,« siger Gunnar Evensen, der er direktør for TDC's norske forretning, i en pressemeddelelse.

TDC lagde i 2014 12,5 mia. kr. for Get, der gennem mange år er vokset og har vist langt bedre tendenser end TDC's danske forretning.