TDC erkender dårlig kundeservice

Teletopchef medgiver, at der stadig er meget at rette op på.

"Der er stadig lang vej igen," erkender TDCs topchef, Henrik Poulsen, om telegigantens kundeservice. Arkivfoto: Bax Lindhardt, Scanpix Fold sammen
Læs mere
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Er du blandt dem, der hidser dig op over at skulle blive hjemme en hel arbejdsdag for at vente på en TDC-tekniker, der kommer »mellem klokken 7.30 og 16«, er du ikke alene.

Danmarks største teleselskab erkender selv, at kundeservicen langtfra er, hvad den burde være - selv om den går fremad.

Lang vej igen

I det netop offentliggjorte årsregnskab for TDC kan man således læse denne meget direkte beskrivelse under punktet »Bemærkninger fra Henrik Poulsen, koncernchef og adm. direktør«:

»Vores bestræbelser på at styrke TDCs og YouSees kundeservice fundamentalt fortsætter igennem forbedringsprogrammet TAK (»Tag Ansvar for Kunden«, red.). Der er gjort store fremskridt på mange områder, bl.a. med Fullrate og Telmore, der fortsat har de bedste kundetilfredshedsvurderinger på det danske telekommunikationsmarked. Der er dog stadig lang vej igen, og vi vil fortsat fokusere på vores processer, teknologiplatforme og produkter for at sikre, at vi tilbyder vores kunder den oplevelse, som de med rette kan forvente af os,« skriver teletopchefen.

Og TDCs kunder holder sig ikke tilbage, uddyber Henrik Poulsen over for Business.dk.

»Vi har de seneste 18 måneder arbejdet med TAK. Den feedback, vi har fået, peger på, at der er masse, som vi kan gøre bedre. Vi har allerede set nogle forbedringer, men vi bliver ved med at få mere feedback, så processen fortsætter. Det er under TDC-mærket, at vi kan gøre det bedre. Generelt har vi gode produkter og det bedste netværk. Det er på vore processer, at der er plads til forbedringer,« siger han uden at være mere konkret.

Kunderne er forsvundet

TDC har nu indført betegnelsen »RGU«, der står for »revenue generating units« - indkomstskabende enheder -, hvor der tidligere blev talt om »kunder« eller »abonnementsforhold«.