Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Forbrugerombudsmand Henrik Øe meldte Fullrate til politiet for et år siden for at have overtrådt markedsføringsloven ved kun at annoncere med den månedlige abonnementspris for bredbånd men ikke oplyse, hvad den samlede mindsteudgift ville blive. Forbrugerne var nemlig bundet i seks måneder, og der var både oprettelsesgebyr og fremsendelsesgebyr med, hvis man sagde ja til tilbuddet.
Forkert pris
Desuden skrev Fullrate i prislisten på sit netsted, at oprettelsen var gratis, selv om den reelt kostede 99 kroner, hvis kunden ikke havde en router - en modtager/sender - i forvejen.»Jeg er glad for, at Fullrate har erkendt forholdet samt rettet sin markedsføring, da det er med til at gøre markedet mere gennemsigtigt og derved nemmere for forbrugeren at overskue,« siger Henrik Øe.
Bødens størrelse er fastsat ud fra omkostningerne ved markedsføringen, men Fullrate har fået rabat for aktivt at have hjulpet til opklaringen.
Forbrugerombudsmanden har på det seneste politianmeldt en række selskaber for ulovlig markedsføring.
For nylig betalte det også TDC-ejede lavprismobilselskab Telmore ligeledes 100.000 kroner i bøde.