Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Samtidig er omsætningen faldet fra 421 mio. kr. i 2008 til 387 mio. kr. i 2009. Ifølge konstitueret administrerende direktør Peter Orry skyldes det udelukkende et markant dyk i annonceomsætningen. Indtægterne fra bladsalget er omvendt kun faldt marginalt, siger han.
”Et negativt driftsresultat er aldrig tilfredsstillende. Det er dog opnået i et marked, der som følge af finanskrisen er faldet meget drastisk, og som har ramt alle danske medievirksomheder hårdt. På den baggrund er vi glade for, at vi med en markant reducering af vores omkostninger og et flot resultat i Dansk Avis Omdeling alligevel har kunnet skabe et positivt resultat på bundlinjen,” lyder det i en pressemeddelelse.
Den største aktivitet i Syddanske Medier er udgivelsen af JydskeVestkysten. Avisen skal fortsat udvikle sig i det ellers hårde dagbladsmarked.
”Den udvikling skal vi fastholde ved at satse helhjertet på den lokale journalistik, som vi målretter langt de fleste af vores ressourcer mod. Da vi samtidig ser en meget positiv udvikling på vores elektronisk medier, tør vi faktisk godt være forholdsvis optimistiske omkring at forbedre vores resultat i 2010,” siger Peter Orry.