Sydbank melder Swipp klar til butikkerne

Sydbanks erhvervsdrivende kan nu modtage betaling fra deres kunder via mobilbetalingsløsningen Swipp. Dermed kan kunder fremover bruge deres mobiltelefon til at betale for regningen, når de handler ind, kører taxa eller shopper.

Mobile Pay skal måske se sig over skulderen, for nu kommer Swipp Fold sammen
Læs mere
Foto: Erik refner
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Swipp er en mobilbetalingsløsning, der er udarbejdet af en række af landets største banker og på betalingsområdet er i skarp konkurrence mod Danske Banks Mobilepay.

- Sydbanks kunder er allerede flittige brugere af Swipp, og flere og flere benytter mobilbetaling, når de skal overføre penge til venner, familie eller kolleger. Derfor er det naturligt, at man også kan benytte mobilen, når man skal betale i en butik, på restauranten eller i taxaen, lyder det fra Niels Skylvad, områdedirektør i Sydbank.

- Vi har oplevet en stor efterspørgsel fra forretningsdrivende, som gerne vil tilbyde, at deres kunder kan betale via Swipp, hvilket er en helt naturlig udvikling. Derfor er vi glade for, at vi kan hjælpe med en brugervenlig og meget sikker model, og vi ser i det hele taget store perspektiver i mobilbetaling, der er fremtiden, siger han.