Swipp er klar med erhvervsløsning

Mobilbetalingstjenesten er nu klar med en løsning, der gør det muligt at betale via smartphone i butikker og på restauranter.

Arkivfoto Fold sammen
Læs mere
Foto: Malte Kristiansen
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Mobilbetalingstjenesten Swipp er klar med den erhvervsløsning, som skal gøre det muligt at betale med telefonen i butikker, på caféer og lign.

Det skriver Jyske Bank i en meddelelse.

Med Swipp overføres pengene via en app til et telefonnummer. Muligheden har gennem længere tid været tilgængelig for betalinger mellem privatpersoner.

Mobilbetalingstjenesten er en fælles løsning, som alle banker undtagen Danske Bank samarbejder om.

Danske Bank er i stedet gået enegang og lancerede sin egen tjeneste MobilePay, som indtil videre oplever større succes end Swipp. MobilePay tilbyder også en erhvervsløsning, som har været tilgængelig siden februar. Løsningen begynder at koste penge til oktober.
Swipps erhvervsløsning er gratis året ud.

MobilePay kører transaktionerne via dankortsystemet, hvilket koster Danske Bank omkring en krone i omkostninger per overførsel, mens Swipp er overførsler direkte i banksystemet og dermed billigere i drift.

I februar lå MobilePay klart foran Swipp med en million brugere, mens Swipp havde 250.000.