Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Året 2010 gik hårdt ud over Klimax koncernen, men efter integration af tilkøbte virksomheder og omkostningsreduktioner går det nu den rigtige vej. Det meddeler virksomheden i sin årsrapport, skriver fagtidsskriftet Packmarkedet. Klimax fremstiller bl.a. etiketter.
Virksomhedens nettoomsætning steg i 2010 med 67 mio. kr. og endte på 337 mio. kr. Salget af etiketter i Danmark endte på 90 mio. kr. Et fald i forhold til sidste regnskabsår på ca. 3 mio. kr. svarende til 3,2 procent.
Koncernens resultat i 2010 var et underskud på 4,1 mio. kr. mod 3,5 mio. kr. året før. Forventningen var et underskud på 2 mio. kr., hvorfor resultatet betegnes meget utilfredsstillende.
- 2010 har som forventet været et vanskeligt år for Klimax, men det har samtidig været et år, hvor der er gennemført markante ændringer for at sikre en stærk virksomhed, som kan markere sig positivt, siger Peter Arnold Busck, adm. direktør, Klimax A/S.