Sværere at slippe for Telia

Erhvervskunder skal fremover vente tre måneder mod i dag 30 dage på at opsige deres abonnementer.

Telias erhvervskunder får nu en opsigelsesfrist på tre måneder. Foto: Scanpix Fold sammen
Læs mere
Det bliver sværere for erhvervskunder hos teleselskabet Telia at opsige deres abonnement.

Fra 1. maj ændrer Nordens største teleselskab nemlig betingelserne for erhvervskunder, så de ikke længere kan sige abonnementet op på 30 dage. Fremover er man bundet i tre måneder, og aftalen kan først opsiges, når selve bindingsperioden er udløbet.

Hvor privatkunder i Danmark højst må bindes i seks måneder af teleselskaberne og dermed ikke kan skifte til et andet selskab, er fristerne for erhvervsaftaler meget længere. Det skal gøre det muligt for virksomhederne at opnå gunstigere aftaler, fordi teleselskaberne tør handle med priserne, da de ved, at kunderne bliver i folden, når de først har sagt ja.

Det gør de nu i yderligere to måneder fra 1. maj i år.