Superpriser for reklamer under Super Bowl

30 sekunder under fodboldfinalen kommer til at koste 14,6 millioner kroner.

Det amerikanske TV-selskab CBS planlægger rekordhøje priser under Super Bowl XLI, som spilles i Miami 4. februar.

Sidste år krævede Disney-ejede ABC 2,5 millioner dollar for 30 sekunder under Super Bowl nummer 40, men CBS har ifølge mediabureauer skruet prisen op til 2,6 millioner dollar eller 14,6 millioner kroner for et reklamespot.

National Football League-slutspillet begynder i den kommende weekend, og finalen 4. februar er den største sportsbegivenhed på TV over there med sidste år over 90 millioner seere.

Den ansvarlige for salg af sportsreklamer hos CBS, executive vice president John Bogusz bekræfter over for CNN, at nogle kunder har betalt mere end 2,6 millioner dollar pr. 30 sekunder, men at der endnu ikke er udsolgt hen mod slutningen af kampen. Det sidste får andre mediekommentatorer til at sige, at gennemsnitsprisen sandsynligvis ender omkring to millioner dollar pr. spot.