Super-overskud trods kernekunde-svigt

Selv om Odense Marcipans kernekunder, bagerne, har det skidt, leverede firmaet et super-overskud på knap 14 millioner kroner efter skat, og direktøren er allerede ved at glæde sig til julen igen.

Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

____simple_html_dom__voku__html_wrapper____>Firmaets kernekunder, bagerne, har det skidt.

Alligevel lykkedes det for Odense Marcipan at øge omsætningen med over 23 millioner kroner til knap 325 millioner kroner, så direktør Niels Søgaard allerede nu glæder sig til endnu en højsæson for firmaet, nemlig julen.

Det skriver Fyens Stiftstidende, der kan fortælle, at den fynske marcipan-producent leverede et overskud på 13,8 millioner kroner efter skat - mere end dobbelt så stort som resultatet i 2009.

- Vi kunne stadig godt ønske os en bedre omsætning, men vi har trimmet virksomheden, så resultatet er blevet tilfredsstillende, siger Niels Søgaard, direktør for Odense Marcipan, til Fyens Stiftstidende torsdag.
Læs også på evb.dk:

Ny marcipan-direktør vil have vækst på bundlinjen

Eneste bekymring er, at bagerne køber mindre:

- Vi kan mærke, at det går skidt for bagerne. De er pressede i øjeblikket, og det smitter selvfølgelig af hos os, forklarer Niels Søgaard til den fynske avis.