Storbank bruger 175 millioner på nyt logo

Mere end 200 banker skal have nyt udseende, når Norske DnB Nor dropper halvdelen af navnet og får nyt logo. Det koster banken op mod 175 millioner kroner.

Det bliver dyrt at skifte logo i alle bankens filialer. Fold sammen
Læs mere
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Til november er det slut med DnB Nor. Den norske bank skifter nemlig ham og navn og hedder frem over blot DNB. Og det kræver naturligvis et nyt logo, og den slags er langt fra billigt.

Selve logoet er tegnet af arkitektfirmaet Snøhetta og har kostet mellem 12 og 16 millioner danske kroner, ifølge den norske erhvervsavis Dagens Næringsliv. Men den helt store regning kommer, når mere end 200 bankfilialer og kontorer skal iklædes de nye farver og det nye logo.

Den proces kommer nemlig til at koste mellem 142 og 161 millioner kroner, skriver den norske avis.



- Når digitale netværk, visitkort og skilte i mere end 200 filialer landet rundt skal skiftes ud, så ruller kronerne hurtigt, siger kommunikationsdirektør Trond Bentestuen til avisen.

Allerede sidste år vedtog bankens ledelse at forenkle koncernens mærkevarer. Navnet skulle forkortes, og Postbanken og Vital Forsikring skulle ind under det nye navn. Banken forventer dog, at det vil føre til store besparelser i fremtiden i form af simplere markedsføring. Det store prisskilt har dog fået bankens kunder til at rase på Facebook. De mener, at pengene kunne være brugt bedre.