Stor vækst i Primetime Kommunikation

PR-branchen har haft et par gyldne år med en samlet vækstrate i omsætningen på 13 procent sidste år. Generelt er der store udsving bureauerne imellem, men en af højdespringerne er Primetime Kommunikation med en vækst i omsætningen på 51 procent.

Den danske PR-branche er en blandet flok med store udsving imellem de enkelte virksomheders vækst, viser en gennemgang af stort set alle regnskaberne herhjemme. Blandt højdespringerne findes Primetime Kommunikation, der netop er trådt ud af regnskabsåret.

Årets resultat er vokset med knap 202 procent til 892.347 kroner, og det er tilfredsstillende for virksomheden, der endnu ikke har fået godkendt regnskabet.

Driftsresultatet (EBIT) lander på 1,36 mio. kroner, og dermed placerer Primetime Kommunikation sig i feltet, der ligger i spidsen i branchen.

"Vi er meget tilfredse med regnskabet. Vi har haft en stigning i omsætningen, og indtjeningen er fulgt med. Samtidig har vi holdt vores omkostninger stabilt, så det er et udtryk for en rigtig sund vækst," siger adm. direktør Peter Sterup.

En broget branche i fremgang

Sidste regnskabsår, der løber fra april 2006 til marts 2007, udvidede Primetime Kommunikation med seks til i alt 19 medarbejdere.

Samtidig er nettoomsætningen også vokset med 51 procent til lidt over 14,5 mio. kroner. Og sammenlignet med resten af den danske PR-branche er det en pæn vækst:

Her er den absolutte højdespringer Prospect med en vækst i omsætningen på 74 procent, mens Radius kommer efter med en vækst på 36 procent. Samtidig er der bureauer, der er gået kraftigt tilbage.

Kigger man generelt på bureauerne, steg omsætningen fra 2004 til 2005 med 18 procent, mens væksten fra 2005 til 2006 var på 13 procent.

Ud over Danmarks grænser

Udfordringen bliver fremover at fortsætte med udviklingen og udbygge virksomheden, forklarer Peter Sterup og peger på, at et mere internationalt sigte er en del af den strategi.

Derfor er Primetime Kommunikation netop blevet en del af verdens største netværk for uafhængige PR-bureauer, Worldcom Public Relations Group.

"Derigennem vil vi få flere internationale opgaver, og vi kan desuden hjælpe internationale virksomheder med at etablere sig i Danmark," siger han.