Stomi vokser mere organisk end ventet for Coloplast

Coloplasts største forretningsområde, Stomi, overraskede positivt i fjerde kvartal af 2014/15, hvor det blev til en organisk vækst på 7 pct. samt en omsætning på 1449 mio. kr.

Foto: Torben Christensen. Coloplast
Læs mere
Fold sammen

Analytikerne havde ifølge estimater indsamlet af Ritzau Estimates ventet en organisk vækst på 6,5 pct. og en omsætning på 1478 mio. kr.

I fjerde kvartal af 2014/15 omsatte Coloplasts stomiforretning for 1327 mio. kr.

»Fjerde kvartals organiske vækst var 7 pct. og omsætningen udgjorde 1449 mio. kr., og som for de første tre kvartaler bidrog SenSura produktporte-føljen samt Brava tilbehørsprodukterne til væksten. Væksten i SenSura produktporteføljen var i særdeleshed drevet af SenSura Mio i Storbritannien, de nordiske lande samt Frankrig. Væksten i Brava tilbehørsprodukter kan hovedsageligt tilskrives udviklingen i Frankrig, Storbritannien og USA«, skriver Coloplast i regnskabet.