Stofa slanker direktionen

Strategidirektør forlader kabel-TV-selskabet, og hans stilling nedlægges.

Kim Falkenhard nåede kun et enkelt kvartal som strategidirektør i Stofa. Nu forlader han selskabet. Foto: Stofa
Læs mere
Fold sammen

Danmarks næststørste kabel-TV-selskab, Stofa, slanker sin direktion, hvilket betyder et farvel til strategidirektør Kim Falkenhard.

Han blev i juni 2015 udnævnt til at stå i spidsen for Stofas strategi efter siden 2012 havde taget sig af foreningssalget og forhandlingerne med programselskaberne. Men nu har Stofa valgt at nedlægge hans stilling og lade administrerende direktør Ole Fruekilde overtage ansvaret for den strategiske forretningsudvikling.

»Stofa foretager en justering i sammensætningen af ledelsen. Det indebærer, at Stofas direktør for Strategisk Forretningsudvikling Kim Falkenhard fratræder sin stilling. Med en mere fokuseret ledergruppe står Stofa bedre rustet til konkurrencen om at tilbyde kunderne de bedste TV- og bredbåndsløsninger på et marked, der er under hastig forandring,« hedder det i en pressemeddelelse fra Stofa, der har 675 medarbejdere og betjener 480.000 TV-kunder.

Stofa ejes af energiselskabet Sydenergi/SE, som købte det af den svenske kapitalfond Ratos for 1,9 milliarder kroner i oktober 2012.