Stofa får bøde på 100.000 kroner

Kabel-TV-selskabet fortalte ikke den fulde pris, når man købte abonnement.

Stofa skrev ikke på sit netsted, hvad den samlede mindstepris på en internetforbindelse var. Det koster nu en solid bøde. Fold sammen
Læs mere

Som den seneste i en sand regn af bøder betaler kabel-TV-selskabet Stofa nu 100.000 kroner for ikke at have oplyst de rigtige priser på sit netsted.

Læs også: Norsk telegigant snyder sine kunder

Forbrugerombudsmanden politianmeldte i foråret 2009 i alt otte udbydere af bredbånd - altså hurtige internetforbindelser. Alle havde de nemlig ikke skrevet den samlede mindstepris, som køberen ville ende med at betale. Det skal man ifølge markedsføringsloven.

Solgt for nylig

Stofa, som indtil begyndelsen af juli i år var ejet af Telia men blev købt af den svenske kapitalfond Ratos, skal nu til lommerne og betale 100.000 kroner. Bødens størrelse er målt ud efter, hvor meget selskabet har tjent på markedsføringen, og hvad markedsføringen har kostet.

Læs også: Endnu en stor bøde til bredbåndsselskab

Forbrugerombudsmanden er dog tilfreds med, at den samlede mindsteudgift fremgik andre steder på netstedet.

De syv andre politianmeldte selskaber er Bredbånd Nord I/S (ESV Bredbånd A/S, Nyfors Fibernet A/S og ENV Fibernet A/S), Dansk Bredbånd A/S, Dansk Net A/S, Fullrate A/S, Onfone ApS, Sonofon A/S (Tele2 A/S og Cybercity A/S) og Telmore A/S.