Starbucks investerer i luksusbageri

Starbucks indgår partnerskab med et italiensk luksusbageri i et forsøg på at blive mere eksklusiv.

Starbucks. Fold sammen
Læs mere
Foto: ADRIAN BROWN

Kaffegiganten har investeret i det italienske bageri og pizzeria Princi, som gør det muligt for Starbucks at udvikle og drive alle nye Princi-lokationer uden for Italien.

Desuden er planen at tilbyde bagværk fra Princi i Starbucks' nye special-kaffebutikker.

Det skriver Wall Street Journal.

»Jeg har drømt om at bringe Princi til Starbucks,« fortæller den administrerende direktør for Starbucks, Howard Schultz, som på en forretningsrejse til Milano og Verona for 33 år siden blev inspireret til at udvikle en kaffekultur i USA.

Aftalen med Princi vil også hjælpe Starbucks med at øge sin omsætning fra mad, som har været en stor drivkraft for vækst i de seneste år.

Starbucks har afvist at oplyse størrelsen af sin investering i Princi. Starbucks har planer om at åbne sin første kaffebar i Italien næste år og oplyser, at det ikke vil være en traditionel Starbucks, men snarere en flagskibsbutik, som vil servere mad fra Princi.