Stadil og co. i verdensomspændende wifi-eventyr

Armbevægelserne er store hos stifterne af den reklamefinansierede internettjeneste AllUnite. Over hele kloden skal deres produkt sikre virksomheder og butikker mersalg.

Christian Stadil satser sammen med iværksætterne Kasper Gevaldig og Esben Elmøe på reklamefinansieret internetprojekt. Fold sammen
Læs mere
Foto: Claus Bech

Når du fremover går på internettet i dit lokale supermarked, hos din frisør eller på din stamcafé kan du opleve, at de reklamer, du ser i din browser, er fra den selv samme forretning, som du befinder dig i. I hvert fald hvis butikken har installeret trådløst internet hos AllUnite.

Et initiativ som Hummel-ejer Christian Stadil og serieiværksætterne Kasper Gevaldig og Esben Elmøe står bag.

Det skriver Børsen.

Virksomhederne får mulighed for at installere AllUnites trådløse internet til 995 kr., hvorefter det er meningen, at reklamerne skal sikre, at kunden køber lidt ekstra, og virksomheden derfor får en større indtjening. Og ifølge AllUnite-stifter Kasper Gevaldig sælger tjenesten som »varmt brød i øjeblikket.«

»Sort set alt bliver solgt som en abonnementsløsning i dag, men AllUnite er en engangsinvestering. Reklamefladen, der følger med, kan man derefter redigere til evig tid,« siger han til avisen og uddyber, at AllUnite har forpligtet sig til, »at der ikke dukker en reklame op fra Netto, hvis man er nede og handle i Kvickly.«

Målet er en verdensomspændende succes med brugere i 50 lande. Og derfor er AllUnite på jagt efter kapital, der kan bringe projektet videre.

»Nu går det så hurtigt, at vi primært kigger mod venturefonde i England,« lyder det således fra Christian Stadil.

Foreløbig tæller kundekredsen supermarkedskæderne Irma og Kvickly samt en langt række enkeltmandsvirksomheder.